Nyhet! Logistikkutdanning i Kongsvinger

Fra høsten 2024 kan du ta en høyere fagskolegrad i logistikk i Kongsvinger.

Foto: Høgskolesenteret i Kongsvinger

Utdanningen blir gjennomført i samarbeid med Høgskolesenteret på Kongsvinger, som stiller ressurser og lokaler til disposisjon. En forlengelse av et allerede omfattende samarbeid med høgskolesenteret, som tilbyr flere av fagskolens modulutdanninger.

Behovet for fagfolk innen logistikk er stort i mange bransjer, og Kongsvinger- og Osloregionen er et stort miljø.

Studiet skal gi en helhetsforståelse av verdikjeder, og sammenhengen mellom logistikk, kundetilfredshet og effektivisering av de ulike prosessene i verdikjeden.

Utdanningen er nettbasert med fysiske samlinger og går over fire år. En kombinasjon av fysiske samlinger og undervisning på nett.

Les mer om utdanningen på studiesidene for logistikk.

Du kan søke på utdanningen via Samordna opptak. Søknadsfrist er 15. april.

Praktisk informasjon:

Fysisk undervisning: 6 samlinger a 3 dager per år. Det siste året er det også en sjuende samling (eksamenssamling – presentasjon av hovedprosjekt)

Digital undervisning: En gang i uka fra skoleårets oppstart frem til avslutning medio juni (ekskl. høstferie, jul, vinterferie, påske).

Studiested fysiske samlinger: Kongsvinger

Kostnad: kr 3000,- per semester (gjelder fra høsten 2024)

Antall innleveringer/eksamener: Tre eksamener – sluttvurdering i hvert emne – kun en karakter i hvert emne – eksamen er en del av emnekarakteren eller kun emnekarakteren

Søknadsfrist: 15. april 2024. Søk i Samordna opptak.

Dato for oppstart: Kommer