Raufoss - Læringsfabrikken

Fagskolen Innlandet samarbeider med Raufoss Industripark om Læringsfabrikken, en unik læringsarena.

I Bygning 5 i industriparken møtes mange på samme gulv: Fagskolestudenter, forskere fra SINTEF, bedrifter som holder til i Industriparken, bedrifter utenfra som trenger teknisk utstyr og bistand.

Med avansert teknologi, seks ulike lab’er, undervisningsrom og konferansesal er Læringsfabrikken et inspirerende og uvanlig studiested der studentene får en praktisk tilnærming til ulike fag og får løse tekniske oppgaver.

Læringsfabrikken huser både heltids- og deltidsstudenter med fagområder som automasjon, mekanikk, robotikk, 3D-printing m.m. Her er også Industrifagskolen som tilbyr ulike moduler (korte utdanninger). Modulene kan om ønskelig benyttes som byggesteiner i et fullt fagskolestudium, som Manufacturing 4.0 eller Industri 5.0.