Hvordan stemmer beregnet energibruk i kontorbygg med den faktiske bruken når bygget er satt i drift?
For å svare på problemstillingen, skal vi:
- Få tak i eiendomsbesitter som vil dele data av bygget sitt
- Lage Excelark med alt av nødvendig data vi trenger
- Ha flere veiledningsmøter med veilederen vår, der vi kvalitetssikrer underlaget vårt, samt forhører oss om ulike spørsmål som dukker opp underveis
- Sette opp et møte med hver enkelt eiendomsbesitter, der vi går igjennom Excelarket
- Gjennomføre et intervju der vi stiller nødvendige spørsmål om problemstillingen
- Analyse av datagrunnlaget
- Skriving av rapport
Metode:
Vi har satt opp en fremtidsplan der vi har en oversikt over hva og når vi skal jobbe med ulike gjøremål og frister. For å kunne svare på problemstillingen vår er vi avhengig av å få tak i eiendomsbesittere som har bygg med god data på. Vi har gjort kvantitativ forskning der vi har samlet inn spesifikke tall og informasjon om byggene. For å få et godt underlag har vi satt et mål om å få minst 10 bygg. Når vi har fått inn alt av data, skal vi gjøre en analyse av datagrunnlaget ved hjelp av det vi har lært på skolen.
Siden en i gruppen bor i Hamar og en i Gjøvik, foregår det meste av arbeidet gjennom Teams. Fremover vil vi dele inn kapitelene i prosjektet, slik at begge i gruppen har noe å jobbe med individuelt. Deretter går vi sammen og går igjennom arbeidet til hverandre, og tilføyer mer stoff hvis det er nødvendig.