– Vi er veldig fornøyde med studentene som kommer til oss fra fagskolen

Det sier Anders Dyvesveen, en av avdelingslederne ved Orange Business sitt operasjonssenter i Norge.

ROS: Anders Dyvesveen i Organge Business roser fagskolestudentene. Foto: Privat

Orange Business er et globalt teknologiselskap som leverer «skytjenester» til andre selskaper. De har mer enn 20 års erfaring med å levere sikker og stabil drift av forretningskritiske løsninger for blant andre store norske kunder som Norwegian.

– Vi leverer både private og offentlige skytjenester, sier Dyvesveen.

Orange Business har nærmere 400 ansatte i Norge og driver i en bransje i vekst. Dette innebærer et stort behov for god rekruttering.

– Vi er alltid på markedet etter folk med riktig kompetanse, sier Dyvesveen.

Kvalitet

En viktig samarbeidspartner for å lykkes med rekruttering er Fagskolen Innlandet og IT-studentene ved skolen.

– Vi er veldig godt fornøyde med Fagskolen Innlandet sin utdanning innen IT-drift og sikkerhet, sier Dyvesveen og fortsetter:

– Fagskolen er dyktige og tar driftsdelen på alvor. Det er noe vi ser at begynner å glippe ut hos andre institusjoner.

Dyvesveen berømmer også erfaringen fagskolestudentene har i kontrast til en del andre kandidater.

– De har ofte god arbeidserfaring og kommer sånn sett ikke rett fra skolebenken. Vi opplever at de som har kommet hit fra fagskolen har veldig relevant erfaring for å kunne starte opp her hos oss.

– Gode opplevelser

Dyvesveen har allerede rekruttert tre studenter fra Fagskolen Innlandet og har en fjerde på vei inn.

– Jeg har kun positive ting å si om de som er kommet hit. De tar til seg ny læring veldig raskt og utviser en svært god forståelse for det vi holder på med, sier Dyvesveen og legger til:

– Kun gode opplevelser.

I fjor ansatte han 15 stykker til Orange Business sitt operasjonssenter.

– Der har vi en egen avdeling hvor vi har et eget opplegg for å lose de videre inne i andre avdelinger i selskapet. Vi liker å kalle det en talentfabrikk, sier Dyvesveen og fortsetter:

– Vi har allerede ansatte seks nye i år og leter alltid etter flere som kan passe inn her hos oss.