Tina ønsket nye utfordringer og fant de på fagskolen: – Full klaff

Tina Indregard Hovi hadde jobbet i grunnskolen i Gjøvik Kommune i 15 år og hadde et ønske om å finne noe nytt. Når det dukket opp en passende stillingsutlysning ved Fagskolen Innlandet tok hun sjansen og søkte.

Foto: Henning Raae

Jobbsøkingen endte med jobb som prosjektrådgiver på fagskolen. Der følger hun opp de ulike prosjektene skolen er involvert i, primært de internasjonale prosjektene skolene har.

– Det har vært full klaff fra start og jeg kjente fra første stund her på skolen at dette var et sted jeg ønsket å være. Profesjonaliteten, folka, dette er en god arbeidsplass, sier Hovi.

Arbeidsoppgavene er varierte, og det er oppfølging av internasjonale prosjekter og veiledning av nyansatte som skal prioriteres fra høsten.

– I tillegg er det administrative oppgaver, og et par andre spennende prosjekter, sier Hovi og legger til:

– Jeg er veldig imponert over skolens fokus på rett kvalitet og utvikling, evnen til å tørre å være fremme i skoa. Det er mye spennende som skjer fremover, og det er gøy å være en del av det.

Sommertips

Hovi er født og oppvokst på Gjøvik, men har bodd borte fra hjemplassen i et tiår for å studere og jobbe.

– Nå er jeg vel den ansatte som bor nærmest Fagskolen, for jeg bor nærmest like utenfor døra, sier Hovi.

Hun var aldri i tvil om at hun og familien skulle etablere seg på Gjøvik.

– Vi ønsket alltid å flytte hjem og nå har vi bodd her i 18 år, sier Hovi og legger til:

– Jeg er blitt mer og mer glad i hjembyen og alle mulighetene her. Dette er virkelig et godt sted å bo.

– Hva er dine tre beste tips for sommeren i Gjøvikregionen?

– Da vil jeg tipse studenter og andre om Fastland og Mjøsa. Det er mange fine steder langs Mjøsa, samt veldig fint å komme seg utpå med båt.I tillegg anbefaler jeg alle å ta en tur innom den italienske restauranten Fauno på Fahlstrøms Plass for regionens beste pizza og noe godt i glasset.