Stor suksess for fotballturnering: – Skal bli en tradisjon

I strålende vær arrangerte Studentrådet ved Fagskolen Innlandet fotballturnering ute på campus.

TURNERING: Over 50 fagskolestudenter deltok på turneringen ute på campus. Foto: Henning Raae

Studentrådet ved skolen er en driftig gjeng som hele tiden forsøker å skape aktiviteter for studentene. Denne uken arrangerte de fotballturnering utendørs i strålende vær.

– Det er første gangen vi arrangerer en slik fotballturnering, men vi håper at dette er noe som kan bli en tradisjon, sier Benjamin Dalehaug i Studentrådet.

Totalt var det seks lag påmeldt til turneringen og over 50 studenter var med på arrangementet.

– Strålende

Remi Mannerud i Studentrådet var også godt fornøyd.

– Med dette været kan man ikke be om så mye mer, vi har vært maksimalt heldige, sier Mannerud og legger til:

– I tillegg til fotballturneringen fikser vi også mat og drikke til alle som er med. Så håper vi alle får en strålende dag og kan få kost seg skikkelig.

KONTROLL: Remi Mannerud i Studentrådet hadde full kontroll på kampoppsett og reglement. Foto: Henning Raae

Turneringen

På banen var Studentrådet spent på hva de skulle få se.

– Vi vet lite om fotballegenskapene til gjengen her, så vi er spent på kvaliteten. Det vi vet er at dette er en gjeng med skikkelig arbeidsfolk, sier Dalehaug.

Og ute på banen gjorde det seg synlig med en enorm innsats.

– Vi skal kjøre på med mer idrett og turneringer. Vi ser at det er noe som treffer fellesskapet her godt, sier Dalehaug og legger til:

– Fotballturneringen håper vi kan vokse neste gang, slik at vi har deltakere fra alle avdelingene på skolen og at lærerne også kan stille lag.

TAKLINGER: Det var mange tette og tøffe taklinger i turneringa på campus. Foto: Henning Raae
TRENER: Bygg og Anlegg sin trener, Henrik Valentin Breivold, hadde kledd seg passende for oppdraget. Foto: Henning Raae
GOD STEMNING: Kay Slettum og Benjamin Dalehaug koste seg i sola på fotballturnering. Foto: Henning Raae