Nysgjerrighet ledet Sigurd til modulutdanning ved Fagskolen Innlandet

Sigurd Brevik (44) ble nysgjerrig da kan hørte om modulutdanning og tok sjansen. Nå har han fullført to moduler og vurderer flere.

Foto: Henning Raae

Til daglig jobber Brevik som som salgsansvarlig i Ovun AS på Åndalsnes. Han har jobbet med salg i mange år, men uten noen formell kompetanse.

– Det ble derfor ekstra interessant å se på modulutdanning da jeg forsto at det ville kunne gi meg studiepoeng innenfor markedsføring og salg spesielt, sier Brevik.

Han har nå fullført moduler innenfor begge.

– Jeg har fått jobbet med case fra egen bedrift, så det har vært veldig matnyttig for både meg selv og arbeidsgiveren min, sier Brevik og legger til:

– Du kommer tilbake på jobb med noe som er veldig relevant. Mye av det jeg har lært har jeg tatt i bruk med en gang i mitt daglig virke.

– Kun positivt

Han erkjenner at det var rart å bli student igjen.

– Det var mange år siden, men det gikk veldig fint. Jeg har kun positive ting å si om det å bli en del av en klasse igjen, sier Brevik.

Han roser sammensetningen og delingsviljen blant de han studerte sammen med.

– Vi var en klasse med variert alder og alle var villige til å dele sine erfaringer. Kombinasjonen av relevant erfaring blant studentene og en god lærer var veldig god, sier Brevik.

Han trekker også frem interessant bedriftsbesøk i studietiden som svært positivt.

– Jeg har allerede sett flere aktuelle moduler for meg i fremtiden og er positiv til å ta flere. Moduler er så godt tilrettelagt at det lar seg gjøre samtidig med jobb og privatliv.