Nye nettsider for studentene ved skolen

Til årets skolestart er det gjort en omfattende jobb med å strukturere informasjonen som skal ut til studentene. Et grep er en nybygd del av hjemmesidene til fagskolen.

I forkant av nytt skoleåret sendes det ut et «brev» per e-post til alle nye studenter med nyttig informasjon de trenger før skolestart. For eksempel informasjon om PC-krav, studiekontrakt, studentbevis og mer til. I tillegg får de informasjon om det som skal skje den første uken for sin klasse. Med andre ord er informasjonen som sendes ut både generell for alle nye studenter, men også noe er spesielt og gjelder for den enkelte student.

Fagskolen Innlandet har gjort en omfattende jobb med å strukturere informasjonen som skal ut, og bygd opp en helt ny del av hjemmesiden med informasjon til nye studenter. Dette skal erstatte løse dokumenter og trykte informasjonsbøker som har blitt lagd tidligere.

Sidene har en åpningsside med generell informasjon. Her kan studentene gå videre til informasjonen som er unik for dem.

Første valg er fagområde, andre valg er studium, og til slutt velger du studiested og gjennomføringsmodell.

Totalt er det lagd 13 unike landingssider basert på valgene studentene gjør. For eksempel har alle som går heltid samme landingsside, det samme gjelder for de som går nettbaserte studier med samlinger på Gjøvik.

Andre landingssider er lagd unik for enkeltutdanninger, for eksempel klinisk helsefagarbeid, logistikk deltid og FDVU.

Klikk på denne for å bli tatt med til de nye sidene