Martin ble kåret til årets fagskolestudent

Martin Langholmen vant prisen under Industriprisutdelingen.

Martin Langholmen vant prisen for årets fagskolestudent under Industriprisutdelingen 26. oktober. Foto: Henning Raae Fosslien

Industriprisen ble arrangert torsdag 26. oktober i Fyrverkeriet Kulturhus på Raufoss. Under årets utdeling var det med en helt ny pris – årets fagskolestudent.

Prisen ble delt ut for første gang og første vinner ble Martin Langholmen. I juryen satt Bjørn Ivan Ødegård, Tor Henning Molstad, Helge Støtvig, Gard Tekrø Rolid og Mette Foss Dalseg. Dalseg var den som delte ut prisen.

Juryens begrunnelse

I juryens begrunnelse står det følgende;

«Vinneren har gjennom studietiden utviklet seg til å bli en analytisk og strukturert student. Han er reflektert og stiller kritiske spørsmål både ved teori og praksis.

Han er interessert og nysgjerrig, og han bruker aktivt arbeidsplassen sin i faglige problemstillinger».

Langholmen jobber hos Kongsberg Automotive i Raufoss Industripark.

Videre i begrunnelsen fra juryen står det;

«Langholmen er dedikert i sine leveranser, og omtales av både lærere og medstudenter som en meget dyktig fagperson som har bred erfaring fra arbeidslivet.

Han løfter nivået på studentene rundt seg og motiverer andre til å gjøre det bedre. Han stiller alltid forberedt til samlinger og kveldsøkter».

Vi gratulerer Martin Langholmen med prisen for årets fagskolestudent 2023!