Hils på vår nye avdelingsleder for elektro og automasjon og Læringsfabrikken

Hanne Marken startet for fullt opp i jobben som avdelingsleder i begynnelsen på august. Hun føler seg allerede «hjemme» på fagskolen.

NY AVDELINGSLEDER: Hanne Marken er ny avdelingsleder for elektro og automasjon og Læringsfabrikken.

Marken har lang erfaring som skoleleder og har solid realfagskompetanse med seg inn i sin nye jobb ved Fagskolen Innlandet.

Hun har fulgt med Fagskolen Innlandet fra sidelinjen over tid.

– Jeg har sett at skolen er i vekst, blitt mer synlig enn tidligere og et veldig attraktivt sted å jobbe, sier Marken.

Med en økende nysgjerrighet for skolen, dukket det også opp en stilling hun ønsket å søke på.

– Jeg kjenner noen ansatte og noen med tilknytning til Fagskolen, og det de har fortalt har vært positivt. Så når muligheten dukket opp her, så ønsket jeg å søke, sier Marken.

Forventninger

Når hun fikk jobben og skulle starte, var hun spent på hvordan det ville bli.

– Det har stått til forventningene og litt til. Det er skikkelig fine folk her og et ordentlig godt fellesskap, sier Marken og fortsetter:

– Folk er påskrudd og flinke til å ta ansvar, det jobbes godt selvstendig og i team. Jeg føler virkelig at jeg har fått plass og tid til å være fersk i min nye rolle. Det har vært fint å komme hit og det er fint å være her.

Bli-kjent-periode

Nå i oppstarten er hovedfokus for Marken å gjøre seg kjent med sin avdeling og nettverket som følger med.

– Det er en skikkelig bli-kjent-periode for meg nå i starten. Mitt oppdrag er jo å tilrettelegge for de ansatte i min avdeling, slik at de får så optimale arbeidsforhold som mulig. Da må jeg bli kjent med og forstå deres behov best mulig, sier Marken.

I teamet hun leder er det 13 ansatte som sammen har ansvaret for heltid, nett og deltidsklassene på elektro og automasjon.

– Det er en veldig spennende studentgruppe på avdelingen. Det er stor variasjon i alder og erfaring, men felles for de er faget. Dette gir utdanningen et unikt utgangspunkt, det er gøy å observere erfaringen og lidenskapen studentene har, sier Marken.

Samarbeid

Marken er også ansvarlig for fagskolens rolle i Læringsfabrikken i Bygning 5 i Raufoss Industripark.

– Jeg har kjennskap til Læringsfabrikken fra tidligere, men er nødt til å sette meg ytterligere inn i mulighetene der. Det er en viktig og unik arena, sier Marken.

– Hva gleder du deg mest til i fortsettelsen?

– Bli bedre kjent med alt og alle her. Komme i gang med arbeidet i nettverket i og rundt avdelingen, spesielt samarbeidet opp mot Læringsfabrikken, sier Marken og legger til:

– Samtidig gleder jeg meg til å ta del i reisen som fagskolen er inne i og finne min plass. Lære av folka rundt meg og være med å bidra inn i fellesskapet. Tørre å utforske alle mulighetene som ligger i skolen, finne samarbeid og være med på utviklingen.