Flott avslutning for avgangsstudentene ved Fagskolen Innlandet

Det ble en høytidelig og fin stund da avslutningsseremonien for årets avgangsstudenter ved Fagskolen Innlandet ble avholdt tirsdag.

ROSER: Alle avgangsstudentene var fremme på scenen for å motta velfortjent rose og rungende applaus. Foto: Jan Tore Øverstad

Rektor Gard Tekrø Rolid ønsket velkommen til en nært fullsatt sal i Eureka på Campus Gjøvik.

– Dette er en feiring og en høytidelig dag for dere studenter, men også for oss ansatte som har fulgt dere her ved skolen, åpnet Rolid.

Deretter serverte Anniken Ottersen Lindbak og Kristian Haug fin musikk, før Rolid fullførte sin avslutningstale for studentene.

– Det å ta videreutdanning er bra for individet, men også for landet. Ny kompetanse sørger for mer robuste virksomheter i den globale konkurransen mange står i. Det er fremtiden innen mange bransjer som er samlet her til avslutning i dag, sier Rolid.

TALE: Rektor Gard Tekrø Rolid holdt tale til avgangsstudentene. Foto: Jan Tore Øverstad

– Gratulerer

Også studentrådsleder Helge Støtvig holdt tale til avgangsstudentene, han er selv ferdig med sin skolegang ved fagskolen. Han takket sine medstudenter for en fin tid.

– Takk for vennskap og måten vi har hjulpet hverandre på, det er avgjørende for et godt studentmiljø, sier Støtvig.

Han takket også de ansatte ved skolen.

– Stor takk til lærerne som har hatt på seg viktige roller for oss. Dere har vært både som en mentor, en guide og også psykolog i perioder. Gratulerer til oss alle for innsatsen som er lagt ned og lykke til i fremtiden, sier Støtvig.

MUSIKK: Anniken Ottersen Lindbak og Kristian Haug sørget for fin musikk under avslutningsseremonien. Foto: Jan Tore Øverstad

Beste student

Til slutt ble alle avgangsklassene tatt opp på scenen hvor de mottok en rose hver, i tillegg var det utdeling av ur til beste student ved de forskjellige avdelingene.

Det var til beste student ved bygg, anlegg, BIM, KEM (nå VVS og Klimateknikk), FDVU, Elkraft, Automasjon, Logistikk, Mekanisk drift/automatisering (nå Industriell teknologiledelse/digitalisering), IT-drift og sikkerhet, Økonomi og ledelse og Helsefag. Urene ble delt ut i samarbeid med samarbeidspartnere som sponser uret.

Her er en komplett oversikt over alle vinnerne:

Bygg-student: Sigbjørn Skinstad Svenkerud

Giver: Lykketall

Helsefag-student: Cecilia Simplisio Obwoya
Giver: Fagskolen Innlandet

VINNER: Thea Sofie Halvorsen Erdal ble tildelt prisen for beste anleggsstudent blant årets avgangstudenter Foto: Jan Tore Øverstad
AVSLUTNING: Avslutningsseremonien ble avrundet med mat, kake og kaffe i kantinen inne på Fagskolen Innlandet. Foto: Jan Tore Øverstad