– Fagskolesektoren er og har lenge vært i utvikling, og det er gøy å være en del av

Line Narvesen Jørgentvedt (52) er assisterende rektor og avdelingsleder for helsefag ved Fagskolen Innlandet. Hun stortrives i jobben sin og gleder seg over at fagskolen er i stadig utvikling.

SAMARBEID: Line Narvesen Jørgentvedt berømmer kollegaene sine på fagskolen for innsatsen og godt samarbeid. Det å lykkes sammen er det som gir henne motivasjon. Foto: Henning Raae

Narvesen Jørgentvedt er født og oppvokst på Raufoss, men bor nå på Gjøvik. Der har hun kort vei til jobben på fagskolen, en jobb hun er veldig glad i.

– Jobben min er veldig interessant og preget av mye utvikling. Jeg er omringet av positive folk og opplever stor variasjon i arbeidsoppgavene mine, sier Jørgentvedt og fortsetter:

– Det å lykkes sammen er det jeg strekker meg etter. Å jobbe sammen med folk med samme «driven» og positiv energi er veldig givende.

Det å utvikle nye studier er noe av hva Jørgentvedt syntes er mest spennende med jobben sin.

– Hele reisen med å utvikle nye studier er spennende. Spesielt når man ser at de treffer ute hos studentene og man ser flere bli engasjert rundt å nå det samme målet, sier Jørgentvedt.

Vind i seilene

Jørgentvedt liker fagskolen godt, spesielt utviklingen som har vært i sektoren gjennom de senere årene.

– Det jeg liker godt med fagskolen er at det er korte beslutningsprosesser. Jeg blir utålmodig av trege prosesser, det er det lite av her, sier Jørgentvedt og legger til:

– Det er vind i seila til fagskolene. Fagskolesektoren er og har lenge vært i utvikling, og det er gøy å være en del av. Det er store muligheter for å utvikle seg her, sammen med trivelige kollegaer. Du får muligheten til å styre egen hverdag i stor grad og være med å ta del og utvikle.

– Mange muligheter

Hun er også glad i alt hva Gjøvik og regionen har å by på.

– Dette er en suveren plass å oppdra barn. Her er det så mange gode muligheter for både barn og voksne, sier Jørgentvedt og fortsetter:

– Folka her er gode, imøtekommende og nedpå. Det er veldig behagelig.

Hun trekker også frem at det er et stort og bredt utvalg av aktiviteter å ta seg til, også for studentene.

– Kulturlivet her er svært godt, det er alltid en mulighet til å gå ut å få med seg en forestilling, sier Jørgentvedt.

Her er Lines tre tips til nye studenter og besøkende på Gjøvik:

1.Besøke Fastland.

2.Ta i bruk Mjøsa og ta en tur med Skibladner.

3.Finne seg en konsert eller sommershow på Gjøvik å besøke i løpet av sommeren. Det finnes mange muligheter.