Carola ble kjent med fagskolen i fjor, nå er hun i gang som lærer på fulltid

Carola Thiele jobbet i industriparken på Raufoss da hun ble kjent med Fagskolen Innlandet. Før årets skoleår har hun byttet ut rollen som gjesteforeleser med rollen som lærer innen logistikk på fulltid.

KOSELIG: Carola Thiele roser velkomsten hun har fått på Fagskolen Innlandet og gleder seg til veien videre som lærer ved skolen.

Thiele flyttet fra Hamburg til Bøverbru i 2006. Hun er født og oppvekst imellom Hannover og Berlin, men drømte alltid om å bosette seg lenger nord i Europa.

– Jeg har bodd i Finland og på Island. Både jeg og mannen min følte en dragning nordover, så i 2006 beste vi oss for å flytte til Norge, sier Thiele.

Mannen hennes hadde jobb før de ankom, mens Thiele måtte ut å lete. Det endte med jobb i industrien i Gjøvikregionen.

Hun har jobbet hos Würth Industri, Dokka Fasteners og Hexagon Agility, før hun nå har tatt steget til Fagskolen Innlandet.

Fellesnevneren for hennes bakgrunn er logistikk. Hun har i tillegg til jobb studert sjøfartsøkonomi og logistikk i Tyskland.

– Logistikk har alltid stått veldig høyt hos meg. Det er spennende og noe som alltid har fasinert meg, sier Thiele.

Nettverksgruppe

Det var gjennom logistikknettverket at Thiele ble introdusert for fagskolen.

– Jeg kom i kontakt med avdelingsleder Ruth Laeskogen Hoff under et møte i en nettverksgruppe i Oslo. Vi ble gradvis bedre kjent og hun viste frem mulighetene, sier Thiele og legger til:

– Så startet jeg opp som gjesteforeleser og gjennom det ble jeg enda mer motivert til å være mer på fagskolen. Interessen blant studentene, det herlige engasjementet var noe som virkelig appellerte til meg.

– Full fart

Hun hadde ikke tenkt noe på lærerrollen før hun startet på Fagskolen, men nå er det den rollen som står fremst i tankene.

– Nå har det vært full fart siden starten av august. Det er en hel del å sette seg inn i og en annen arbeidshverdag enn hva jeg er kjent med fra tidligere, sier Thiele og fortsetter:

– Så nå skal jeg finne flyten min i denne stillingen, samtidig som jeg tar pedagogikkstudier. Jeg storkoser meg, det er så god variasjon i arbeidsoppgavene og det er veldig spennende.

Hun roser også skolen for måten hun er tatt imot på.

– Her er det veldig koselig. Jeg har blitt tatt så godt imot og fått hjelp til alt jeg trenger. Alle er på tilbudssiden med å hjelpe, alle hilser og det er et godt miljø. Delingskulturen her er helt spesiell, og man får umiddelbart en skikkelig lagfølelse her.