Fagskolen Innlandet, Gjøvik

Med over 1700 studenter er Fagskolen Innlandet en av landets største fagskoler. Skolen har et bredt fagtilbud, og et tett samarbeid med næringslivet.

Campus: Fagskolen ligger i Gjøvik, rett utenfor sentrum. Vår nærmeste nabo på campus er NTNU i Gjøvik (tidligere Høgskolen i Gjøvik), og det er nær 5000 studenter på området.

Fagskolen Innlandet tilbyr utdanninger innen bygg og anlegg, elektro, helse- og oppvekstfag, datateknikk, landbruksfag, teknikk og industriell produksjon og økonomi og ledelse. Fagskolen Innlandet har lokale utdanningstilbud flere steder i fylkene Innlandet, Buskerud og Telemark, Viken og i Trøndelag. Vi har studenter fra alle landets fylker.

Vi legger stor vekt på å samarbeide med fagmiljøer i offentlig og privat sektor. Samarbeidet er nyttig for både bedrifter, studenter og skole. Vi henter mange forelesere fra våre samarbeidspartnere i næringslivet og mange av våre studenters prosjektoppgaver knyttes opp mot lokale bedrifter. Næringsklyngen på Raufoss er internasjonalt kjent og en god samarbeidspartner for fagskolen. Vi samarbeider også med en rekke karrieresentre.

Fagskolen Innlandet har lang erfaring i å tilby nettbasert utdanning, og mange av våre studenter benytter seg av dette tilbudet. Studenter som tar nettbasert utdanning deltar på samlinger, i tillegg til undervisning og arbeid gjennom læringsplattformen Canvas.

Skolen ligger i Gjøvik, rett utenfor sentrum. Vår nærmeste nabo på campus er NTNU i Gjøvik (tidligere Høgskolen i Gjøvik), og det er nær 5000 studenter på området. Studentenes eget hus ligger på campus. «Huset» på Kallerud er et sosialt samlingspunkt med pub/café, og lokaler som blant annet brukes til konserter, diskotek og større møter. Studentsamskipnaden har 530 studentboliger fordelt på fire studenthjem i Gjøvik, og driver også en barnehage.

Skolen flyttet høsten 2012 inn i fullstendig renoverte lokaler, med moderne auditorier og grupperom.

Fagskolen Innlandet er den eneste fagskolen i landet som tilbyr utdanning i logistikk og transport, bygningsvern, bygg og treteknikk og forvaltning, drift og vedlikehold av bygg.

Vi har også flere unike studietilbud innen landbruk, og utdanner agroteknikere innen områder som husdyrproduksjon for fjellandbruk, planteproduksjon og driftsledelse, natur- og kulturbasert entreprenørskap og sauehold og foredling av naturbaserte råvarer.

Mer om Gjøvik

Gjøvik kommune har over 30.000 innbyggere. Gjøvik by, også kalt «Den hvite by ved Mjøsa», ligger ved Mjøsa og er hjemsted for «Mjøsas hvite svane» - hjuldamperen Skibladner. Byen var en av vertsbyene under OL på Lillehammer i 1994, da Gjøvik Olympiske Fjellhall var arena for ishockey.

Distriktet har et rikt kultur- og idrettsliv og lett tilgjengelige naturopplevelser. Her kryr det av opplevelser, enten du vil ha kulturopplevelser, trene eller dra på tur i naturen. I markadatabasen og turistforeningens lokallag kan du finne mange turforslag.

Lillehammer og Hamar er en halv times kjøretur unna. Gardermoen og Oslo er lett tilgjengelig med bil, tog eller buss.

Her kan du lese mer om tilbudene i Gjøvikregionen.

Gjøvik olympiske fjellhall
www.fjellhallen.no/