Et ekstra mattekurs gjør deg bedre forberedt!

Velkommen til alle dere som har valgt en utdanning ved Fagskolen Innlandet. Har du valgt et studium innenfor tekniske fag der matematikk og fysikk er viktige grunnlagsemner, kan kanskje et ekstra mattekurs i forkant av studiestart gjøre deg bedre forberedt?

Begynner det å bli lenge siden du regnet matematikk? Føler du at matematikkferdighetene dine er litt rustne, eller at du er spent eller litt skeptisk til matteprestasjonene dine? Da kan det være en god ide å bli med på forkurs.

Foto: AdobeStock

Vi tilbyr følgende kurs:

Kurs 1. Mattekurs på Fagskolen Innlandet - kursavgift kr. 500,-

Tirsdag 1. august til fredag 4. august arrangeres det mattekurs i Fagskolen Innlandets lokaler på Gjøvik. Adresse: Teknologivegen 12, 2815 Gjøvik.

Tirsdag 1. august starter kurset kl. 11:00 og avsluttes kl. 15:00. De tre påfølgende dagene går kurset fra kl. 08:30 til 15:00. I løpet av de fire kursdagene vil sentrale temaer innenfor grunnleggende matematikk bli gjennomgått. Det settes også av tid til arbeid med en rekke oppgaver tilhørende temaene, med aktiv oppfølging og veiledning fra kursholderne. Noen av kursets temaer inngår i det nettbaserte kurset, men tilnærming, aktiviteter og oppgaver er forskjellig for stedlig og nettbasert kurs. Det fysiske mattekurset koster 500,-. Mat og drikke medbringes.

Ikke undervurder verdien av å repetere grunnleggende matematikk i et studentfellesskap.

Slik melder du deg på mattekurset på Fagskolen Innlandet:

• VIPPS til nr. 756671. Velg «Mattekurs på FI».
  • Sende en e-post til firmapost@fagskolen-innlandet.no. Sett «Mattekurs på FI» i emnefeltet og skriv hva du heter og hvilken klasse du skal begynne i.

Velkommen til mattekurs på Fagskolen Innlandet!

Ved spørsmål, ta kontakt med skolen på telefon: 611 45 400.

Kurs 2. Nettkurs (Repetisjonskurs m/Cappelen Damm)

Cappelen Damm har i samarbeid med Fagskolen Innlandet utviklet et nettbasert repetisjonskurs i matematikk for fagskolestudenter ved tekniske studieretninger. Kurset er det eneste av sitt slag i Norge, og vi har gleden av å meddele at du som student ved Fagskolen Innlandet kan nyte godt av samarbeidet i form av gratis lisens skoleåret 23/24. Kurset dekker alle temaer som regnes som grunnleggende matematikk, og inneholder både filmer, teori med relevante eksempler og en rik oppgavebank, der du kan få testet forståelsen din og få automatiske tilbakemeldinger på svarene du gir. Jobb når, hvor og hvor mye du ønsker med oppfrisking av dine matematikkunnskaper.

Slik får du tilgang til nettkurset (kun for studenter ved Fagskolen Innlandet)

For å få tilgang til nettkurset i matte må du gå inn på følgende lenke: https://akademiskapp.cdu.no/enroll/fvg6mcqd. Følg instruksjonene på nettsiden. Dersom du har spørsmål til innlogging eller produkt kan du kontakte cda-matematikk@cappelendamm.no